2014. május 6., kedd

Gombás tejszínes csirke

Minden úgy kezdődött, hogy együtt főztünk apukámmal, aki már nagyon régen szeretett volna mártást készíteni a hús + köret kombóhoz. Az a verzió nem kapott maximális pontszámot, mert bár finom volt, de olajos, és szerintem az indokoltnál több időt kellett rászánni.
Aztán nem sokkal később anyukám "rendelt" ebédet, amit én kicsit továbbgondoltam (mert találtam a hűtőben egy tejszínt, amit záros határidőn belül fel kellett használni). Anyukám javasolt némi változtatást, így született meg az alábbi recept:

Tejszínes-gombás csirke
Hozzávalók:
- olaj
- hagyma
- csirkemell
- gomba
- só, bors, majoranna
- tejszín
- esetleg liszt
Elkészítés:
A hagymát kevés olajon megdinsztelem, ráteszem a feldarabolt csirkemellet és fehéredésig pirítom. Mellédobom a gombát, öntök rá egy korty vizet, fűszerezem és lefedve készre főzöm. Ha megpuhult a hús, felöntöm tejszínnel, szükség szerint utánaízesítem, felforralom és kész.
Ha a hígabb szószt választaná valaki, ahhoz a spagettit javaslom köretként. Ha pedig a sűrűbb verzió a befutó, akkor vagy hagyni kell elpárologni a húsból és gombából kifőtt levet, vagy a tejszínt kevés liszttel be kell sűríteni. Ehhez meg a rizs volt a jó választás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése